خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در سالروز اعلام ولایت مولای متقیان، اولین امام شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام از سوی پیامبر اسلام در غدیر خم، کاروان بزرگ شادی مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به سمت مسجد مقدس جمکران، این بزرگترین میعادگاه منتظران ظهور حرکت کردند.

راهپیمایان قمی در عید بزرگ غدیر در حالی که در دستانشان پرچم‌های علی ولی الله (ع) و لبیک یا مهدی (عج) در رنگ‌های مختلف داشتند؛ حرکت خود را از ساعت ۱۷:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم آغاز کردند.

مسیر ۷ کیلومتر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران امروز شاهد قدم‌های ده‌ها هزار نفر از قمی‌هایی بود که در روز بزرگترین عید شیعیان و امت اسلام به این بلوار معنوی آمده بودند تا شادی خود را از انتخاب مولی الموحدین امام علی (ع) به عنوان جانشین و وصی رسول الله (ص) ابراز کنند.

ده‌ها نفر از مداحان و شاعران به زبان‌های مختلف در طول مسیر پیاده روی کاروان شادی غدیر تا ظهور به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند و حاضرین نیز با آنان همنوا شدند.

شماری از خادمان مسجد مقدس جمکران در حالی که پرچم‌های متبرک به اسامی ۱۴ معصوم را در دست داشتند با حضور در جمع این کاروان شادی، محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را تا مسجد مقدس جمکران همراهی کردند.

بیش از ۱۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر بلوار پیامبر اعظم مستقر شده بودند و از شرکت کنندگان در کاروان شادی غدیر تا ظهور، با شربت، کیک، بستنی، هندوانه و انواع ساندویچ پذیرایی می‌کردند.

بسیاری از خانواده‌ها با فرزندان خود در این شادپیمایی شرکت کرده بودند تا از همین کودکی آنان را با این عید بزرگ آشنا کنند.

حضور بانوان و دختران نیز در این مراسم چشمگیر بود و بسیاری از آنان در حالی که پرچم به دوش داشتند، زیر لب ذکر می‌گفتند.

برخی از موکب ها نیز برای جمع آوری کمک به ایتام و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در بلوار پیامبر اعظم برپا شده بودند و شرکت کنندگان در این کاروان شادی برای عمل به وصیت مولی متقیان در رسیدگی به یتیمان، کمک‌های مالی خود را اهدا می‌کردند.

در طول مسیر پیاده روی در بلوار پیامبر اعظم ماشین‌هایی مستقر بودند که آب بر روی راهپیمایان می‌پاشیدند تا اندکی از گرمای این روزهای قم را کم کند.

شرکت کنندگان در پایان این مسیر که به مسجد مقدس جمکران ختم می‌شد با حضور در مسجد جمکران نماز مغرب و عشا را به جماعت خواندند و پس از آن بیعت نامه با امام زمان (عج) را قرائت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *