جلسه هماهنگی و هم افزایی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جلسه هماهنگی و هم افزایی جشن‌های مردمی اعیاد شعبانیه با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تولیت مسجد مقدس جمکران، رئیس فراکسیون روحانیون مجلس و مشاور رئیس جمهور، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد و روسا و نمایندگان  دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی و تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه مهدویت در ساختمان مرکزی این نهاد تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در ابتدای این جلسه با درود و سلام نثار روح پاک و مطهر شهدا و تبریک ماه پربرکت رجب، گفت: در این ماه نورانی و مبارک، هم شاهد برکات و نزولات آسمانی و هم شاهد خروش زمینیان و مردم بصیر و انقلابی ایران در پاسداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

وی با اشاره به حضور حماسی ملت بزرگ ایران در راهپیمایی باشکوه یوم الله 22 بهمن، گفت آنچه در ۲۰ رجب  سال 1444 و ۲۲ بهمن سال 1401 اتفاق افتاد؛ اعجاب‌آور بود.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها و همچنین هجمه همه جانبه جنگ ترکیبی دشمن در ماه های اخیر که معاندین به ملت و نظام ایران تحمیل کرده بودند، خروش انقلابی و حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن، حیرت انگیز و معنادار بود و می‌توان اذعان داشت از لحاظ کمیت، گستره و کیفیت حضور بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به تنوع شعارهای جدید مراسم و همچنین نوع‌آوری و خلاقیت در برنامه‌های اجرایی روز 22 بهمن سراسر کشور، افزود: در مراسم راهپیمایی یوم الله 22 بهمن صحنه‌های زیبایی خلق و به تصویر کشیده شد. حضور پرشور جوانان و نوجوانان دهه نود و هشتادی‌ها و مشارکت این عزیزان در جشن ملی، حضور هوشمند بانوان فرهیخته، حضور پررنگ نام، یاد و تصویر شهداء بویژه شهید سلیمانی و شهیدان علی‌وردی و عجمیان همچنین ابراز ارادت به مقام معظم رهبری و ابراز خشم و انزجار از مسببان حوادث اخیر مشهود بود.

وی افزود: آنچه ما در قاب تصاویر و تلویزیون مشاهده می‌کنیم، تنها بخش کوچکی از حماسه عظیم، باشکوه، پرشور و  انقلابی ملت بزرگ ایران است که قابل توصیف نیست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که آنچه 22 بهمن امسال اتفاق افتاد، دارای ویژگی‌ها و جلوه‌های خاص و بی‌نظیری بود، تاکید کرد: مردم در اقصی نقاط کشوردر استان‌ها، بخش‌ها، روستا‌ها برای دفاع از انقلاب و نظام به صحنه آمده بودند و حماسه‌ی دیگری را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر، تعدادی از سرویس‌های جاسوسی در کنار سازمان سیا با همکاری حدود 47 کشور جهان، علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران، با هدف فروپاشی، تجزیه و یا تسلیم، فعالیت کردند و حداقل خواسته آن‌ها، تسلیم نظام در مقابل مطالبات آنها بود ولی با لطف الهی و حضور پرشور مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی این توطئه خنثی شد و نشان داد که این انقلاب، با هدایت‌های مقام معظم رهبری، مورد عنایت و توجه امام زمان(عج) است.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با تاکید بر عظمت و اهمیت نیمه شعبان و فرهنگ مهدویت در جامعه اسلامی گفت: فرهنگ مهدویت و حضرت مهدی (عج)، فرهنگ آینده و امید بشریت است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان افزود: فرهنگ مهدویت، پس از انقلاب اسلامی، روح  و جان گرفت و احیا شد و کارهای بزرگ تحقیقاتی، پژوهشی، فرهنگی  و هنری انجام شده اما باز هم، نسبت به آرمان و هدف  باید برای ترویج و تکریم آن، بیشتر تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور اضافه کرد: تکریم و تجلیل، یک بعد فعالیت‌هاست که معطوف به برگزاری جشن‌ها و مراسم است. اما همزمان بعد تبیینی  فرهنگ مهدویت و ساحت‌های مختلف آن از جمله پاسخ به سوالات، شبهات و ابهامات، آسیب شناسی، پیرایه و خرافه‌زدایی و نیز ابعاد مختلف سبک‌زندگی مهدوی اهمیت دارد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: می‌بایست در جهت تقویت بعد مردمی مراسم اعیاد شعبانیه گام برداریم تا با یاری خداوند متعال جشن‌های اعیاد شعبانیه به نحو شایسته و باشکوه برگزار شود.

 حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان: حضور باشکوه ملت بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک بار دیگر توطئه‌ها علیه نظام و ملت ایران را خنثی کرد

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت آستان مسجد مقدس جمکران، در این جلسه، با تبریک حماسه مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از مردم و دست‌اندرکاران برگزاری این حماسه عظیم بویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، گفت: این انقلاب و نظام، به برکت ائمه اطهار به ویژه سه نعمت بزرگ امام حسین (علیه السلام)، امام رضا (علیه السلام) و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، شکل گرفت و استمرار یافت و بقای آن نیز نیازمند این سه اصل اساسی است.

وی اظهار داشت: با وجود همه کارشکنی ها، آسیب‌ها و موانعی که از ناحیه دشمن، جریان نفاق و همچنین به دلیل خطاها و کم‌کاری ها، اتفاق افتاده، گرایش به مظاهر اسلامی و به ویژه امام عصر(عج) همواره رو به افزایش بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان یادآور شد: مسجد مقدس جمکران، در دوران قبل از انقلاب دارای غربت بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره آمار نمازگزاران این مسجد، افزایشی بوده و این امر با توجه به تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن، امری اتفاقی و عادی نیست.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران افزود: با توجه به فضاسازی‌هایی که علیه انقلاب و نظام اسلامی و همچنین فرهنگ انتظار و تشیع می‌شود، ما همواره شاهد افزایش زائران این مسجد مبارک هستیم.  طبق آماری که در سال 1381، اخذ شد، سالانه حدود یک میلیون نمازگزار در مسجد جمکران حضور داشت. این رقم در سال 1391 به حدود ۱۵ میلیون رسید و در چند سال اخیر، به 21 میلیون نفر رسیده است و افقی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای مسجد مقدس جمکران ترسیم کرده‌اند، این بود که این مسجد، ظرفیت هفته‌ای یک تا دو میلیون نمازگزار را دارد. بنابراین ضروری است، ظرفیت این مسجد، تا سالی 60 میلیون زائر، افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه، مسجد جمکران هر ساله در مراسم نیمه شعبان، شاهد حضور بزرگ‌ترین تجمع مهدوی در جهان است و با توجه به افقی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ترسیم فرموده اند، جا دارد، برای برگزاری این تجمع و این مناسبت  پشتیبانی از این مراسم  به صورت مطلوب‌تری شکل گیرد.

تولیت آستان مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقشی که مقام معظم رهبری در بقای این نظام ایفا کردند، بی حساب و کتاب نبوده و به منبعی لایزال و الهی اتصال دارد، اظهار داشت: بقا، استمرار و تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره به فرهنگ مهدویت وابسته بوده و منوط بر این است که در جامعه اسلامی، فرهنگ مهدویت تثبیت و تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: اگر بخواهیم حیات ما، حیات طیبه باشد، باید در جهت ترویج و گسترش فرهنگ مهدوی کوشا باشیم و ان‌شاءالله با شکل گیری ستاد ملی مراسم نیمه شعبان در مسجد جمکران و در سطح ملی و کشوری این امر تحقق خواه یافت.

وی با اشاره به حماسه باشکوهی که روز 22 بهمن امسال در سراسر کشور رقم خورد، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه ملت بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن، یک بار دیگر توطئه‌ها علیه نظام و ملت ایران را خنثی کرد و دشمن ناکام ماند و قلب دوستان انقلاب، شاد و چشمان آنها روشن شد. ان‌شاء‌الله به برکت این ایام، جشن‌های نیمه شعبان نیز در کل کشور با شور، سرور، نشاط و همراهی و مشارکت مردم به نحو شایسته برگزار خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس فراکسیون روحانیت مجلس، در خصوص برگزاری جشن‌های اعیاد شعبانیه و جشن‌های ولادت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اظهار داشت: لازم است به جنبه‌های مردمی این جشن‌ها، بیشتر توجه شود و تمامی سیاست‌ها و برنامه ها در جهت مردمی کردن مراسم باشد.

وی تاکید کرد: این سخن به این معنا نیست که نظام و دستگاه‌های حکومتی و اجرایی مسئولیتی ندارند، بلکه باید با قدرت به وظیفه خود عمل کرده و ضمن برگزاری جشن‌های ویژه این ایام در دستگاه‌ها، در راستای پشتیبانی این جشن‌های مردمی در خارج از سازمان و مجموعه خود نیز، انجام وظیفه نمایند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در گذشته، بیشتر توجه و تمرکز، در برگزاری جشن های ملی و انعکاس آن‌ها، معطوف به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بوده است، در صورتی که ضروری است، نسبت به برگزاری این جشن‌ها و انعکاس رسانه‌ای در محلات و  در شهرهای کوچک و به خصوص مناطق محروم ، اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد، تا مردم روستاها و شهرهای کوچک نیز در جشن‌های ملی حضور داشته و به صحنه آورده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به ضرورت برگزاری ویژه جشن‌های شعبانیه در مناطق حساس کشور گفت: در این خصوص لازم است مناطق حساس کشور شناسایی شوند و برای آن مناطق برنامه‌ریزی ویژه ای صورت گیرد. به عنوان مثال در مناطق مرزی و مناطقی که از حساسیت‌ها و شرایط خاصی برخوردارند، این جشن‌ها به صورت ویژه‌تری برگزار شود.

وی با تاکید بر اهمیت تولید محتوای غنی برای این برنامه ها افزود: نکته مهم دیگر، تولید محتوای مناسب برای این جشن‌ها است، به گونه‌ای که سخنرانی‌ها و برنامه‌ها باید هدفمند بوده و مشکلات روز کشور و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در این برنامه‌ها و سخنرانی‌ها برای مردم تبیین و بازگو شود، چرا که هدف اصلی و غایی انقلاب اسلامی ایران، این است که در مسیر انقلاب ولی عصر و آمادگی برای ظهور امام زمان (عج الله) قرار گیرد و این مسیر و اهداف، باید در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها مورد توجه قرار گرفته و تحلیل و تبیین شود و جهت‌گیری برنامه‌ریزان و سخنرانان به گونه‌ای باشد که متناسب با مکتب مهدوی و فرهنگ مهدویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی بیان داشت: مورد دیگر، توجه به برنامه‌های دشمن است. دشمن همواره در حال برنامه‌ریزی است. هر چند موفق نشده است، ولی برای ایجاد فتنه‌های جدید تلاش می‌کند، بنابراین مسئولین فرهنگی باید برای مقابله با این فتنه‌ها و توطئه‌ها، برنامه‌ریزی کرده و این مسائل را برای مردم تبیین و تشریح نمایند.

  حجت الاسلام والمسلمین محمدابراهیم رئیس مرکز رسیدگی به امور مسجد، ضمن تشکر از مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری این جلسه، گفت: پیشنهاد می‌شود برنامه‌های اعیاد شعبانیه در سراسر کشور به صورت مردمی و با محوریت مساجد برگزار شود.

وی بااشاره به بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مساجد در مراسم و مناسبت‌ها، گفت: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان فرمودند تمامی کارهای خیر از جمله کمک‌های مومنانه با محوریت مساجد انجام شود. حتی در حکم صادره از سوی معظم‌له برای حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسی‌پور نیز به بهره‌مندی‌ از ظرفیت مساجد اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم با تأکید بر اینکه مساجد تهران و سراسر کشور آمادگی هرنوع همکاری در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها بویژه اعیاد شعبانیه را دارند، گفت: مطلوب است در محتواهای تولیدی پیوند حکومت حضرت ولی عصر(عج) با انقلاب اسلامی لحاظ شود و وظایف منتظران با انقلاب اسلامی برای مردم تبیین و اثر بخش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری مدیر بنیاد فرهنگی موعود، ضمن تشکر از تشکیل جلسه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق(ع) مبنی بر اینکه بر امر فرج همیشه آماده باشید، گفت: برنامه‌های جشن نیمه شعبان بنیاد فرهنگی موعود با شعار امید، خانواده منتظر و نسل آینده انجام خواهد شد.

وی به اهم برنامه‌های بنیاد فرهنگی موعود برای اعیاد شعبانیه اشاره کرد و  افزود: اعزام 160استاد از پنجم تا نیمه شعبان به سراسرکشور، برگزاری نشست‌های مهارتی ویژه تبلیغ مهدویت در ایام شعبان، اجرای باتوق آخرالزمانی که مربیان با حضور در مدارس به صورت چهره به چهره پاسخگوی سوالات دانش آموزان هستند، احیای شب نیمه شعبان در مساجد محوری کشور، تهیه بسته ویژه صدا و سیما، تهیه مجموعه پوستر نمایشگاهی برای مساجد، مصلی و بقاء متبرکه، تهیه مجله امان، اجلاس انقلاب اسلامی و مهدویت در شهر زاهدان، از برنامه‌های بنیاد موعود برای این ایام است.

مدیربنیاد فرهنگی موعود، گفت: از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تقاضا داریم در اجرای برخی از برنامه‌ها بویژه احیای شب نیمه شعبان در مساجد محوری کشور، این مجموعه را یاری نماید تا این برنامه‌ها به نحو احسن انجام شود.

دکتر رائفی‌پور مدیر موسسه مصاف ایرانیان نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی بابت حضور در جمع یاوران مهدی (عج)، گفت: بنا داریم امسال نیز همانند گذشته در حوزه بین الملل اقداماتی را به مناسبت اعیاد شعبانیه انجام دهیم.

رائفی پور افزود: برنامه احیاء نیمه شعبان در 500 کشور جهان برگزار و امسال این برنامه در مصلی امام خمینی (ره) با همکاری سایر ارگان‌ها انجام می‌شود.

مدیر موسسه مصاف ایرانیان با اشاره به اهمیت لزوم آذین‌بندی شهرها در ایام اعیاد شعبانیه، گفت: اپلیکیشنی در دست راه‌اندازی است که حدود 4هزار عنوان کتاب با قابلیت جستجو در آن بارگذاری شده است و در حال حاضر نیز محتوای متناسب برای ایام شعبانیه از طریق شبکه مهدی یاران در اخیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

شفیعی سروستانی مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری موعود عصر (عج) در این جلسه در خصوص فعالیت‌های موسسه فرهنگی موعود، گفت: موسسه فرهنگی موعود با نام مقدس ولی الله اعظم سابقه 28 ساله دارد و فعالیت‌های مختلف انتشاراتی، تحقیقاتی، تبلیغاتی و مطبوعاتی را در دستور کار خود قرار داده است. در این موسسه بیش از 200عنوان کتاب منتشر شده  ودر طی این سال‌ها بیش یک هزار نشست و کارگاه آموزشی در تمام دانشگاه‌های کشور برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر هم مهمترین برنامه‌ای که در دست اقدام داریم، تالیف پروژه ملی دائره المعارف موعود آخرالزمان است که تا به امروز 8 جلد از این دائره المعارف منتشر شده است.

مدیر مسئول موسسه فرهنگی و هنری موعود عصر اظهار داشت:  برای نیمه شعبان امسال پیشنهادهایی بسیاری داریم و صمیمانه آماده‌ایم تا تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود موسسه را برای این مراسم بکار گیریم به همین منظور برای نیمه شعبان امسال  نشریه‌ای آماده انتشار است که اگر دستگاه‌ها آمادگی داشته باشند می توانیم در اختیارشان قرار دهیم تا با انتشار آن در اختیار مخاطبان قرار گیرد. مجله عربی الصراط نیز ویژه نیمه شعبان در 68 صفحه  تهیه و آماده بهره‌برداری است.

 وی تصریح کرد: موسسه موعود نیز سه کتاب ویژه برای این ایام آماده بهره‌برداری کرده است که در صورت نیاز دستگاه‌ها، آمادگی خود را برای اسال آن اعلام می‌داریم.

شفیعی سروستانی  افزود: از دائره المعارف موعود آخر الزمان، بخش مولفین مهدوی که به بررسی مولفین از قرن یکم هجری تا دوره های جدید پرداخته است، در این ایام رونمایی خواهد شد.

وی پیشنهاداتی را نیز در خصوص برنامه‌های اعیاد شعبانیه مطرح کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه  معرفی آثار فرهنگی، کتاب و نشریه در تمام نقاط کشور، عهده‌دار شدن یک موسسه یا سازمان و نهاد به منظور معرفی بهترین آثار فرهنگی و مهدوی  تولیدی در دو دهه اخیر،  انتخاب برترین پایگاه های اطلاع رسانی و کانال های مهدوی، برگزاری نشست‌های علمی در فرهنگسراهای سراسر کشور به مدت ده روز  از جمله برنامه‌های پیشنهاد شده می باشد.

  ابوالقاسم مقیمی معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با ابراز خرسندی از اینکه امسال برای اولین بار جلسات ستاد نیمه شعبان- چه در دستگاه‌های دولتی و چه در دستگاههای فرهنگی – در سطح ملی برگزار و پیگیری می شود، گفت: از سال گذشته، اتفاق مبارکی در استانداری قم رقم خورده است.

وی افزود: در کنار سایر کمیته هایی که مدیریت برنامه های نیمه شعبان را بر عهده دارند، یک کمیته رسمی با عنوان ‘ستاد مردمی اجتماعات مهدوی’ شکل گرفته است و همه دستگاههای دولتی موظف هستند، ذیل این ستاد مردمی، فعالیت کرده و خدمات خود را با مدیریت این ستاد مردمی، ارائه دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق، مدیریت کارها به دست مردم افتاد و همه فعالیت ها با حضور مردم و پشتیبانی ارگان‌های دولتی انجام شده و بسیاری از مشکلاتی که در گذشته وجود داشت، با مدیریت مردم و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی، مرتفع شد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با محور قرار دادن ستادهای مردمی در استان‌ها، برنامه‌های اعیاد شعبانیه را در سطح کشور با سرعت و سهولت بیشتری به انجام رساند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: خوشبختانه امسال وزیر محترم کشور، برای خدمات‌رسانی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در این خصوص، دستور ویژه صادر کرده اند و شهرداری‌های استان تهران و شهرهای اطراف استان قم نیز به عنوان مراکز معین، همکاری‌های لازم را در این خصوص خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نیمه شعبان، در حوزه اجتماعات مذهبی، سومین رخداد بزرگ ملی است، گفت: متاسفانه در حوزه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای مشکلاتی وجود دارد و لازم است، دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به منظور تحقق بسیج مردمی در این حوزه، به صورت محوری ورود پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه امسال استانداری‌های سراسر کشور، همکاری در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان فعال شده‌اند گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل امر حضور زائرین در مسجد جمکران و شهر مقدس قم و خدمات رسانی به مردم، با همکاری همه استانداری‌ها و زیرمجموعه‌های آنها پیش بینی شده است.

مقیمی یادآور شد: لازم است، تمامی دستگاه‌های مختلف دولتی، نیمه دولتی و تشکل‌های مردمی، برای تسهیل حضور مردم در شهر قم و مسجد مقدس جمکران، همکاری داشته باشند.

وی گفت: در جشن‌های نیمه شعبان، محور فعالیت‌ها باید حول مسجد جمکران بوده و این اجتماع معنوی با محوریت مسجد مقدس جمکران در کنار جشن‌های متعدد سراسر کشور به‌صورت ویژه برگزار گردد.

حجت الاسلام وطن خواه رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در جلسه هماهنگی و هم افزایی جشن ایام شعبانیه گفت : حدود ده سال است که ایام نیمه شعبان حد فاصل حرم حضرت معصومه تا مسجد مقدس جمکران برنامه های متعددی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم کاری ماندگار شود باید بدست خود مردم انجام شود زیرا مردم با تمام سرمایه خود و با عشق به اهل‌بیت (س) وارد کار می شوند.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی  خاطر نشان کرد: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند امید  و معنویت افزایی سر لوحه کار باید باشد که حضرت، مظهر امید و معنویت هستند پس می‌بایست اجرای بیانیه گام دوم در این خصوص سرلوحه کارمان باشد.

حجت الاسلام وطن خواه گفت:  اگرچه در همه جای ایران ولادت حضرت باید گرامی  و جشن و سرور برگزار شود، لاکن نیازمند حرکت‌های تمدنی هستیم که در این خصوص اجتماع چند میلیون نفری را باید تقویت کنیم.

وی افزود: زمانی که می خواهیم یک کار برزگ در کشور انجام دهیم نیازمند یک نماد بزرگ هستیم و میبایست به صورت متمرکز عمل کنیم که دراین خصوص پیشنهاد می شود مراسم اعیاد شعبانیه با محوریت و میزبانی شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران انجام شود.

رئیس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی افزود: برای برگزاری جشن نیمه شعبان می بایست ستاد کشوری در شهر قم تشکیل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه اجتماعات مهدوی نیازمند حمایت و کمک تمامی اعضای حاضر در جلسه هست و باورداریم مردم عزیز همچون گذشته پای کار هستند.

 در ادامه سایر اعضای جلسه نکاتی را پیرامون برگزاری شایسته جشن‌های اعیاد شعبانیه ارائه کردند و مقرر گردید مصوبات جلسه ارسال تا نسبت به اجرای آن اهتمام لازم را بعمل آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *