میثم غفوری دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی استان قم با اشاره به برگزاری شادپیمایی بزرگ غدیر تا ظهور در روز عید، از آغاز ارائه برخی موکب ها در شب عید غدیر تا شام جمعه خبر داد.

میثم غفوری دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این ستاد از سال ۹۳ در عرصه برپایی اجتماعاتی با محوریت مهدویت در قم فعالیت خود را آغاز کرد و در نیمه شعبان سال ۹۴ به اوج برنامه‌های خود رسید.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی استان قم بیان داشت: عید غدیر، عید ولایت است و شیعیان در این روز مکلف هستند با امام حی خود تجدید بیعت کنند که در این راستا پیاده روی از حرم مطهر حضرت معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران برنامه ریزی شد.

غفوری عنوان داشت: از سال ۹۶ مرجعیت دینی این اقدام را مورد تأیید قرار داد و گروه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و مردمی وارد میدان شدند و این برنامه به صورت چشمگیری گسترش یافت.

وی ادامه داد: از سال ۹۵ تاکنون این برنامه پیاده روی عید غدیر با حضور گسترده مردم و مشارکت گروه‌های مختلف مردمی و نهادهای فرهنگی و اجرایی برگزار شده و هر سال بر رونق آن افزوده شده است.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی استان قم ادامه داد: امسال نیز در روز عید سعید غدیر خم که مصادف با روز جمعه و روز امام زمان (عج) است، کاروان غدیر تا ظهور از حوالی عمود ۲۰ بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران حرکت می‌کند و در نهایت در مسجد مقدس جمکران اجتماع بزرگی در این میعادگاه منتظران صورت می‌گیرد و بیعت با امام زمان (عج) در این روز انجام می‌شود.

غفوری بیان داشت: ایمان به غدیر و امید به ظهور، شعار این مراسم است که برای برپایی این جشن بزرگ کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلفی تشکیل شده و ستاد اجتماعات مردمی از آنجا که دارای بدنه عظیم گروه‌های مردمی در عرصه ارائه خدمات پذیرایی، فرهنگی و پزشکی است، مسئولیت برپایی موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: امسال نیز برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا پذیرایی‌های مختلفی از جمله ارائه انواع نوشیدنی خنک به حاضران در این جشن بزرگ ولایت صورت گیرد.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی استان قم بیان داشت: بخشی از خدمات پذیرایی در راستای اطعام روز غدیر خواهد بود که در روایت تاکید بسیاری بر این امر شده است و برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری برای اقشار مختلف و سنین متفاوت تدارک دیده شده است.

غفوری با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز تسهیل گر و پشتیبان موکب ها خواهند بود افزود: پویش‌های مختلفی نیز در دهه امامت و ولایت راه اندازی شده که از اهدا خون به نیازمندان تا آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دنبال می‌شود و افرادی که می‌خواهند در این اقدامات خداپسندانه مشارکت داشته باشند می‌توانند به ایستگاه‌هایی که در روز جشن غدیر در مسیر بلوار پیامبر اعظم استقرار می‌یابند مراجعه کنند.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی استان قم افزود: برخی از موکب ها از شب عید غدیر در بلوار پیامبر اعظم خدمات رسانی خود را به زائران شروع خواهند کرد، اما عمده فعالیت‌ها در روز غدیر و همزمان با آغاز شادپیمایی غدیر تا ظهور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *